Makluman ibu staf PTAR 3 kembali ke rahmatullah

Pada 17hb. Januari 2012 (Selasa), khabar menyedihkan di mana ibu kepada Cik Fadzilah Mohamad Ali telah kembali ke rahmatullah kira-kira jam 11.00 pagi. Lebih kurang jam 12.00 tengah hari, kami beberapa staf PTAR 3 berangkat bersama Cik Fadzilah untuk menemani beliau dan dalam masa yang sama menziarahi terataknya yang terletak di Ayer Hitam Johor. 

Alhamdulillah perjalanan yang memakan masa selama 3 jam tiba juga akhirnya dan beliau sempat menatap wajah ibunya sebelum dikebumikan. Kami di sini dapat melihat betapa bersih dan berserinya wajah arwah tika dikafankan. Cuaca panas tetapi hujan gerimis turun tatkala arwah dikafankan dan disolatkan. Jenazah diangkat lalu diusung keluar masuk ke dalam van jenazah untuk dikebumikan di tanah perkuburan berdekatan. 

Pihak staf PTAR 3 mengucapkan takziah kepada Cik Fadzilah Mohamad Ali dan diharap beliau tabah, sabar dan redha dengan pemergian ibunya. Setiap yang hidup di dunia ini pasti akan menemui Sang Penciptanya. Tiada yang kekal di muka bumi ini. DaripadaNya kita datang dan kepadaNya juga kita kembali. Oleh itu, marilah sama-sama kita sedekahkan Surah Al-Fatihah kepada arwah. Semoga arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Aminnn...~



Comments

Popular Posts